IBTM World - magyar szemmel

A 2019-es vásár számait meghaladva startolt el kedden, az idei IBTM World szakmai vásár Barcelonában. A pandémia előtti kiállítók több, mint 91%-a visszatért az idei évben. A 2200 regisztrált vásárló 60000 előre egyeztetett megbeszélést generált a 2200 kiállító standjain. Összesen 10000 résztvevővel számolnak a 3 napos MICE vásár szervezői. A megbeszélésekkel párhuzamosan 41 előadás, szakmai beszélgetés, prezentáció színesíti a szakmai programot, 2 "színpadon".
Az IBTM WORLD rendezvényigazgatója, David Thompson szerint " a nagy számú érdeklődés az idei expoval kapcsolatban demonstrálja, hogy a szakma újra készen áll az üzleti turizmus globális szintű újraindítására, amely, ahogy a 2022-es évben tapasztalhattuk, már erőteljesen újra is indult."
A magyar stand a 2020-ban tel avivi vásáron debütált nyitott, vízes kapcsolódású és a pandémia miatt alig használt dizájnnal színesíti a forgatagot. Újdonsága a föntről belógatott led panel.
Tele naptárakkal és nagy érdeklődéssel találkozott a 23 magyar társkiállító az idén, mint megtudtuk, az idei standot (és Kongresszusi Irodát is) felügyelő Szégner Zsuzsától, aki külön kiemelte, mennyire jól előkészített munkát vett àt a Kongresszusi Iroda volt csapatától. Naponta 2 desztinációs prezentációt hallgathatnak végig az egyébként telt házú előadásokra érkező külföldi szakemberek. Sok a mondanivaló és nagy az érdeklődés az újdonságokra, a közeljövőben nyitó budapesti hotelekkel kapcsolatban pedig kifejezetten erős.
A szakmai megbeszéléseket a szerda esti, tengerparti szórakozóhelyen megszervezett "magyar party" teszi teljessé, mely olyan népszerű lett, hogy a 100 fős keretet 150 fős létszámra kellett bővíteni. A networking rendezvény teljesen fenntartható formában került kivitelezésre, ahová névjegykártyák és badget-ek helyett QR kóddal tudnak bejutni a vendégek. A flying büfè stílusban tálalt magyaros ételeket is felvonultató catering, tokaji gin és tonik mellett online kvíz és zenei bingo szórakoztatja szakembereket, akik a végén nem ajándékot kapnak, hanem egy virágmagokkal töltőtt, elültethető cetlit, hogy szimbólikusan közösen felvirágoztathassák Magyarország MICE turizmusát. Az egyetlen ökológiai lábnyomot az esemény szalvétái adják, melyeket egy spanyol cég számításai szerint az idei spanyol erdőtűz területére drónnal leszórt magok és a belőlük növekedő fák egyensúlyozzák ki.